Hegyi nordic walking

Ha megtanultuk a nordic walkingot, és van egy hegy a közelünkben összetehetjük a kettőt és kész is a hegyi nordic walking. Na nem ilyen egyszerű.
A szervezetünkre gyakorolt pozitív hatásával állítólag csak 1300 és 2000 méter közötti magasságban számíthatunk, írják hozzáértő szakemberek, tehát arra készüljünk, nem a sík alföldön fogunk sportolni mikor a hegyi nordic walkingot szeretnénk kipróbálni. A felfelé haladáshoz jó erőbeosztás szükséges, mert az izmok savasodásával többet ronthatunk, mint használunk. A rövidebb meredeket mégis jobb gyorsan magunk mögött tudni, és ilyen helyeken mindig átlépjük a helyes aerob tartományt. Poláróránk ezt jelezni is fogja, de hát ez a dolga. Ugyanúgy mint más sportágakban, a rendszeresen végzett edzéssel elkerülhető az izomzatunk savasodása, és a pulzusunk is hamarabb áll vissza a megszokott átlagra. Az edzéseket hazai szinten is folytathatjuk az 1000 méteres magasságot el nem érő hegyeink között, beállítva edzéstervünkbe a megfelelő szintkülönbséget.

Szomszédom gyakran megjegyezte, amikor sportos mozgást látott tőlem kerti munka közben, hogy egyre nagyon vigyázzak, - ne felejtsek el folyamatosan levegőt venni! Nos, hát 1000 méter feletti magasságban, sífutóellépéssel felfelé haladva egy emelkedőn, még a fülünkön keresztül is szeretnénk oxigénhez jutni.
Mielőtt belekezdenénk a hegyi nordic walkingba, mérjük fel fizikai állapotunkat.

nordic walking túrák