"Zuhanó Sólyom"
a nordic walking túra végén

Megszokott módon kezdődött a második Budaörsi túra. A bemelegítés balra a sorompó utáni kis tisztáson volt, szemben a Török-ugratóval.
Az ember szeme többször is megakad a függőleges sziklán a közel tízperces bemelegítés alatt.
Ez a dolomitból kialakult, egyedülálló hegycsúcs a Budai-hegység legszéle. Nevét Buda visszafoglalásánál kapta, mikor egy török basa, hogy elkerülje a selyemzsinórt, levetette magát onnan a mélybe.
A török idők után elnéptelenedett Budaörsöt németekkel telepítették be Zichyék. Most kb. 20000 a lakosok száma, közöttük él ismerősöm Szabó Szigfrid is, jó nevű természetgyógyász.
Bemelegítés után friss lendülettel vettük be a Huszonnégyökrös-hegyet, hiszen annak legfelső pontján még sohasem jártunk. E kis kitérőtől eltekintve szorosan követtük a budaörsi nordic walking útvonal nyomvonalát. Ló-hegy, Kies-völgyön keresztül Sorrentó, Frank-hegy, Piktortégla üregek, Repülési emlékmű.
Itt megálltunk és egy kicsit hosszabb időre letáboroztunk, hogy elfogyasszuk a magunkkal hozott elemózsiát. Közben kitárgyaltuk a Szlovák nyelvtörvény hátrányait, sajnálkozva a Repülési emlékmű maradványain. Sajnos vandál módon kitörték a repülőgép második szárnyát is (júliusban még megvolt), így az M7-en Balaton felől hazatérő autósok többet már nem láthatják a napfényben csillogó, karcsú V alakot a Csiki-hegyek tetején.

Dicséret illet minden résztvevőt, mert a megtett sok-sok kilométer ellenére szinte pillanatok alatt kapaszkodtunk fel a Szekrényes tetejére. Pár emlékfotó elkészítése után a leereszkedés már nehezebben ment. Többen támaszkodásra, azaz túrabotnak használták a nordic walking botot, ami a meredek sziklás részek miatt nem csoda.
Szállás-hegy jobbról, Ló-hegy balról, Csík-hegy a sorrend. Ekkor vetődött fel az agytorna, mely tíz nem túl nehéz kérdésből áll. Oktatótársunk, Zozó már egy hete feladta a rejtvényeket, hogy fejtsük meg, de én az egyikkel nem boldogultam. Mint utóbb kiderült, túl egyszerű volt.

Íme a feladvány:

Indiánok
Két apacs egy patak partján ücsörög. Egyszer csak megszólal az egyik:
-Uff, kicsi Dühöngő Bika, te vagy az én fiam!
Erre a másik ezt mondja:
- Uff, Zuhanó Sólyom, viszont te nem vagy az én apám!
Hogyan lehetséges ez?

Csapatunk tagjai közül két hölgy fél percen belül fejtette meg.

Mindannyian örültünk a megtett kilométerek számának, a nyárias időjárásnak, a kiváló hangulatnak.
A hét híre volt, kutatók megállapították, hogy a tablettában szedett antioxidáns rákkeltő hatású. Orvosok javaslata szerint mindez mozgással helyettesíthető. Nekünk ez után a túra után semmilyen tablettára nem volt szükségünk. A többgombócos fagyit büntetlenül fogyaszthattuk el!
Mindenki arról beszélt körülöttem, hogy milyen jól megérdemelt finomságok várnak rájuk otthon (rántott csirkemáj, kacsasült, vörösboros marhapörkölt, mandulatorta).

Ja a megfejtés:
Zuhanó Sólyom kicsi Dühöngő Bika édesanyja.