Solymári hódító nordic walking túraútvonal

Kiindulási pont a Külső Bécsi út, Széchenyi-telep (Üröm) buszmegálló. A bekötőúton a volt Rozália, most Solymári téglagyár felé indulunk el. Nincs járda kialakítva, ezért az első pár száz métert aszfalton tesszük meg. Autóval érdemesebb a sorompó közelében leparkolni, mert onnan már minden lépést erdei földúton folytathatunk.

A kék jelzést követve, kellemesen emelkedő széles úton jutunk el egy több irányból összefutó sétautak csomópontjához. Nem szükséges a térképet elővenni, mert már nem megyünk magasabbra, jobbra fordulva folytatjuk túránkat. Sokáig haladunk egy békés, csendes erdőn keresztül a következő jelzéssel ellátott elágazásig. A mi zöld jelünkön jobbra fordulva, egy percen belül kibukkanunk az erdőből, és a szántó szélén balra tovább, majd a nyílt téren keresztül meglátjuk a Szarka-vár tetejét. Kanyargós, agyagos útszakasz lefelé, sóderes, meredek emelkedő felfelé a várba.

Kis történelemben és szép kilátásban lehet részünk a felújított várban, a kilátónak kialakított toronyban.
A várhegy tövében keressük a sorompót. Könnyű az iránytartás, mert szoros kapcsolatban van a sétaút és a Paprikás patak. Fahidak sora, Rózsika forrás, vízesés, pihenőhelyek követik egymást 2 kilométeren keresztül, a patak folyásirányával szemben haladva.

Az utolsó fahídon ne menjünk át, amikor már jól hallható a Hidegkúti út autóforgalma. Semmilyen jel, vagy tábla nem mutatja a balra található ősvényt, csak egy kék-fehér PARKERDŐ tábla áll az út jobbszélén.
Felfelé húz az ösvény, és ahol kiszélesedik, kezdjük figyelni az utolsó kerítést lovakkal, majd körülbelül húsz métert teszünk meg, és bal kanyarral emelkedünk egy nagyobbat. Fent vagyunk egy széles erdőirtáson, s azon végig a villanyvezetékekig, amit elhagyva nagyon kel figyelni balra. Egy nyílegyenes meredekebb emelkedő az erdőn keresztül, fent a szántáson át lábszélességnyi csíkon a hegy tetejéig. Egy széles köves utat keresztezünk, majd kis jobbra-balra után meglátjuk a sorompót és a jelzéseket. Jobbra száz méter után megint legyünk éberek, mert egy szűk átjárón tudjuk elhagyni a kerékpárutat, és pár méter után átkerülünk a turistaszakaszhoz. Következik az Inkák útja, Kötők-padja, gesztenyefasor, melyen meredeken lefelé haladva rátaláltunk a hazafelé vezető útra. A fasor után balra húzzunk az alsó úton a már ismert kereszteződésig, és onnan egyenes vonalban lefelé a kiindulási pontunkhoz.

Az útvonal hossza: 14 km.
Szintkülönbsége: kb. 300 m.