Budaörsi nordic walking útvonal

Az útvonalat, amit ajánlunk, körútnak vehetünk annak ellenére, hogy párszáz méter azonos a visszaággal.

Kiindulási pont a Huszonnégyökrös-hegy utolsó lakóházánál, a sorompónál van. Pár méter után balra, egy kis tisztásról csodálhatjuk meg először a panorámát. Közelünkben a Törökugrató hivalkodva mutogatja magát. Hangosan lüktető közelségben érezhetjük a Törökbálint, Budaörs áruházai és a horgász-tó alkotta háromszöget, valamint a mindezeket átszelő autóutakat.

Nekiindulunk a kiválasztott tempónkkal, és már is letérünk a jelzett útról, hogy balról kerüljük a második hegyünket a Csík-hegyet. Ezt követően hasonlóan balról kerüljük a Ló-hegyet. Végig keskeny, de jól járható ösvényen, jó kilátással, először a magyar-német temetőre, a PRÉKO-ra, majd a vitorlázó repülőtérre. Szinte minimálisnak mondható szintkülönbséggel, a Kies-völgyet keresztezve érünk a neve alapján mediterrán hangzású sziklás részhez, a Sorrentohoz. Ez megér pár perc pihenőt.

Ajánlott útvonalunk meredek lejtővel kezdve, a jelzett úton, Csillebérc irányába folytatódik egészen a Budaörs irányt jelző négyes kereszteződésig. Tehát jobbra fordulunk, (innen más a turistajelzés) és felkapaszkodunk a körpályánk legmagasabb, de nem legnehezebb pontjára. Középen szeljük át a 433 méter magas Frank-hegy csúcsát egy kis időre elhagyva a jelzett utat. Így juthatunk legrövidebben a még jól látható Piktortégla üregekhez. A túraútvonal e szakaszán már kellően éhes és fáradt lehet az ember, hogy pár percre leüljön, de ne reménykedjünk, mert padokat a budai hegyek nyugati területein nem találunk. Ha most jól választunk irányt, a hosszabbik utat Budaörs felé, akkor párszáz méter után elérjük a sorompóval lezárt kövesúton haladva az első füves részt, ahol elénk tárul a budai hegyek legizgalmasabb kilátása. Itt érdemes megpihenni, körültekinteni. A megtépázott repülés emlékművet elhagyva megcélozhatjuk a Szekrényes-hegy csúcsát. A 365 méteres magasságú hegy fentről jóval magasabbnak tunik. Aki először jár itt, annak az elé táruló panoráma, jó pár napig felejthetetlenné válik.

A hegytetőről a város irányába való leereszkedést nem érdemes elsietni, ugyanis a szép kilátás végig elvonja az ember figyelmét az egyébként útnak nem nevezhető sziklás szakaszon.

A nyeregbe leérve, jóval a Szállás-hegy előtt jobbra, egy kis meredek ösvényen érünk (félúton látható az egyetlen festett jelzés, egy M betű) az általunk már jelzett, és ismert útra. Balra tartunk ezen a két oldalról bokrokkal sűrűn benőtt sétaúton. Már mondhatjuk, hogy visszafelé haladunk.

Most könnyű dolgunk van, mert a turistajelzés néhol hiányos, de azért követhető. Visszaérkeztünk a kis tisztásra, ahonnan elindultunk. Kellemes érzés tölti el az embert, mert nem kis teljesítmény, amit egy tízes skálán hetesnek minősíthetünk a mért adatok alapján.