Nordic walking (zöld szöveg) - sífutás (kék szöveg) Összehasonlítás

DIAGONÁL

A sífutás diagonál technikájára épül.
- Gyalog hosszabbat lépünk.
- Gyorsul a mozgás
.

- Sível rövidebbet lépünk, ám a csúszás miatt hosszabbnak látszik. Később a helyes technika elsajátítása és a sok gyakorlás hosszítja a lépést.
Aki futósível nagyon hosszút tud lépni az valamit nem jól csinál.
- Sífutásnál a mozgás dinamikusabb.

PÁROSBOT

Párosbotozhatunk például minden negyedik lépésre (érdekes), minden harmadik lépésre (természetes), minden második lépésre (gyors).
- Párosszámú lépéseknél mindig azonos lábra, míg páratlan számnál ellentétes lábra fejeződik be a botmunka.

- Mikor sível lépünk és párosbotozunk, azt belelépéses párosbotnak nevezzük. Történhet azonos lábra, vagy váltott lábra. Ebben a technikai elemben nagyon kevés a hasonlóság.
- A lépésnélküli párosbotozást sokkal gyakrabban használjuk. A hasonlóság itt nagyobb. A karok ugyanúgy, mint a nordic walkingban, egyszerre lendülnek előre, a bot hegye hátrafelé áll. Húzás, tolás, lökés a sorrend. A húzás és a tolás nagyobb sebességnél elmarad, a lökés már lassú tempónál is gyors, dinamikus. Felsőtestből teljesen ráhajlunk, evvel is segítve a hosszabb botmunkát.

NÉGYESLÉPÉS

A sífutás és a nordic walking között alig látható az eltérés a négyeslépésben, amennyiben enyhe emelkedőn felfelé sílépéssel haladunk.

SÍLÉPÉS

A sífutók ellépésnek nevezik. Ez egy nagyon finom mozdulat. Egy kis térdrugó és lábujjhegy segítségével nyújtjuk a lépést. Könnyűnek tűnő, ám sok gyakorlást igénylő technikai elem.
Nyáron is hibátlanul elsajátítható
, így nagy előnyt szerzünk télre a harmonikus mozgás terén.
Ahhoz, hogy jó edzésszintet érjünk el szárazon a téli síszezon kezdetéig, ajánlott a sílépés tökéletes elsajátítása.

nordic walking túrák